(172-6-) İBRETLİK DOSYALARDAN İBRETLİK TUZAK-MEKR HİLELİ RU’YA-ZUHURATLAR.

image002

BİSMİLLÂHİRRAHMÂNİRRAHÎM.

Muhterem okuyucularım epey zamandan beri oluşumunu düşündüğüm kitaplarla, adeta gizemli bir saha olan, “Ru’ya-zuhurat”lar alemi hakkın da, az da olsa bir kısım bilgiler vermek idi.

Yaklaşık (65) senelik tasavvuf seyrimde bu saha ile çok yakından ilgilenmem doğal olarak mutlak gerekli idi. Çünkü “Ru’ya-zuhurat”lar bu sahanın olmazsa olmaz şartlarından-dır. Bu süre içinde yüzlerce binlercesiyle karşılaştım ve bunların hepsini geldiği şekilde aynı tarihleri ile kayda aldım.

Bu kayıtlar (1958) senesinden beri dosyalar halinde özel arşivlerimde kayıtlı dosyalar ve dijital ortamda “mektuplar ve zuhuratlar” ismi altında, sayıları şu an (105) i bulmuş olduğu halde muhafaza edilmektedir.

Ayrıca şu an (200) civarına ulaşmış kitaplarımızın da içlerinde kendi mevzuları arasında pek çok sayıda kayıtlı olarak, “Ru’ya-zuhurat”lar bulunmaktadır.

Bu “Ru’ya-zuhurat”lar, kitap sayfaları arasında kalmasın, derlenip özel yeni kitaplar halinde, meraklıların istifadelerine sunulması için, böylece birkaç kitap halinde toplayıp düzenlemeyi düşündüm. Çünkü her bir “Ru’ya-zuhurat”lar da oldukça mühim meseleler ve manalar vardır.

Ne yazık ki, bu saha tam anlaşılamamış, bazı hurafeler halinde kalmıştır. Sahada bulunan “ruya tabirleri” ismi altında, ne yazık ki, hiçbir asla ve mantığı dayanmadan, tamamen hayali ve nefsi ruya yorumlarını, gerçek ruya yorumları zannedip, kişiler kendi hayal alemlerinde zamanlarını boşa harcayıp gitmektedirler.

Bu hususu da göz önünde bulundurarak, bahsi geçen “Ru’ya-zuhurat”lar kitaplarını hazırlamaya karar verdim, Cenâb-ı Hakk tamamlamayı nasib eder inşeallah. “Etti de”

Bu kararı verdikten sonra çevremizde olan kardeş evlatlarımızdan Muharrem Avan, Yusuf yücel, Tahsin cipli, Eser Satıcı ve hizmeti geçen daha diğer evlâtlarımıza, bahsi geçen kitap ve dosyaları bir bir tarayarak, içlerinde bulunan “Ru’ya-zuhurat”ları kendi mevzuları içinde yeni dosyalarına kopyalayıp aktarmalarını istemiştim, onlarda bu çalışmaları yaptılar ve dosyalar halinde bana gönderdiler, bende diğer yazılarımı tamamladıktan sonra ilk fırsatta bunları düzenlemeye başladım. Bu çalışma ve yardımları için kendilerine teşekkür ederim, Cenâb-ı Zül Celâl de onların yardımcıları olsun.

“Ru’ya-zuhurat”lar sahasında ne yazık ki, ele alınıp okunacak güvenilir bir eser yoktur. Mevcud olanlar ise hayallerden ve zanlardan başka bir değer taşımamakta-dırlar.

Bildiğim Hüseyin Vassaf efendinin bu sahada ki, kitabında sadece zuhuratları vardır, ancak onların yorumları yoktur, diğer taraftan Nusret Babamın mektubatların da merhum Sabri Nebioğlunun “Ru’ya-zuhurat”larına verdiği cevapları ve yorumları vardır, Ancak “Ru’ya-zuhurat” ların kendileri yoktur. Bu halleri ile bile büyük değerdirler Allah (c.c.) kendilerinden razı olsun.

Çok mühim olan bu sahanın, kısmen de olsa meraklılarına, kitaplarımız bazı ip uçlarını ve kıyaslamaların yapılabilmesi için örneklemeler olacağı açıktır.

“Ru’ya-zuhurat” Yorumlamanın bazı şartları vardır. Birinci şartı, gerçek bir irfan ehli indinde, oldukça uzun sürecek bir eğitimin mutlaka alınmış olması lâzım gelmektedir. Ayrıca bu sahada Cenâb-ı Hakk-ın Vehhab ismi ile mana ilminden nasiplendirmesi de lâzımdır.

“Ru’ya-zuhurat”lar sahası oldukça tehlikeli bir sahadır, çünkü maddi olarak ispatı olamayan bir sahadır. Hayal ve vehim bu sahada oldukça faaldir. Hayali ve İlâhi zuhuratları birbirinden ayırma irfaniyeti ve basireti olmayan kimselerin, bunları yorumlaması, hem kendileri için, hem de zuhurat sahibleri için çok tehlikeli ve olumsuz neticelerin ortaya çıkması kaçınılmazdır.

Gelecek sayfalarda bunların kısımları belirtilerek ayrılacaklardır.

Zuhuratlar sahası Ayet-i kerime ve hadisi şeriflerle sabittir. Peygamberliğin (46) cüzünden biri de “Ru’ya-zuhurat” lar süresidir.

——————-

“…Rüya üç çeşittir: (Birincisi) Allah’tan bir müjde olan salih rüyadır. (İkincisi) şeytandan kaynaklanan üzücü rüyadır. (Üçüncüsü ise) kişinin yaşadıklarından bazılarının rüyasına yansımasıdır…” (Müslim, Rü’yâ, 6)

——————-

Bu sahada irfaniyet bilgisi olmayanların bunları ayırabilmesi mümkün değildir. Çünkü bu sahada birde “mekr-tuzak” zuhuratlar sahası vardır ki, anlayabilmek oldukça zordur ve çok tehlikeli sonuçları olmaktadır. Bu kitapta (172-6) sıra sayılı (Ru’ya-Mana-Alemi-Mekr-hileli zuhuratlar) da bunlardan da birçok örnekler verilecektir.

Haktan gelen asli “Ru’ya-zuhurat” lar, bir üstümüzde olan melekut aleminin, alt kısmı olan misal aleminden gelmektedir. Bu sahada düzenlenen görüntüler ismi üstünde, misaller ve kıyaslar ile oluşturulmaktadır. Uykuya yatan kişinin zahiri beş duyusunun geçici olarak faaliyeti durmuş olduğundan, bu kişinin Batıni beş duyusu elinde olmadan faaliyete geçer, işte misal aleminde oluşturulan bu görüntüler uyuyan kişinin, iç bünyesindeki latif bedenin, latif beş duygusuna aktarılarak, sanki zahiri hayatındaki beş duyusu ile yaşıyormuş gibi, bu hali algılamaya başlar, uykudan uyanarak tekrar zahiri beş duygusu ile yaşamına başlayan kişi, görmüş olduğu sahnelerin bazılarını unutabilir bazılarını da daha net hatırlar, ancak ne ifade ettiklerini bilemez çünkü görüntülerin hepsinin ehli tarafından tercümesinin yapılması gerekir.

Bu hususa “Ru’ya-zuhurat” yorumu veya tabiri derler. Bu tabir veya yorumun yapılabilmesi için, bahsi geçen misal aleminin lügatının bilinmesi lazımdır, bu lügat bilinmez ise, “Ru’ya-zuhurat” larda görülen şekiller, sahneler, insanlar, hayvanlar ve diğer görüntülerin ne manaya geldiği bilinemez bunlar bilinemeyince de sağlıklı bir “Ru’ya-zuhurat” lar yorumlamaları yapılamaz. Şöylece küçük bir misal verelim. İngilizce Fransızca veya başka bir dilin Latin harfleri ile yazılmış halini okumak mümkündür, ancak onun bile kendine göre okunması vardır, aynı yazıldığı gibi okunursa o dili bilenlerin yanın da o metni okuyan kişi, bazen gülünç duruma düşebilir. Ayrıca okusa bile, okuduğundan hiçbir şey anlamaz. İşte bazı kimseler, okuduğu metnin gerçeğini anlamadığı halde, çevresine bunları anlıyormuş gibi yapıp, bazı hayali kelimelerle yorumlaması, ne kadar hatalı bir davranış olur. Ne yazık ki genel hallerimiz bundan ileri bir şey değildir.

Ayrıca çok mühim bir konu da, “Ru’ya-zuhurat” ları yorumlayacak kişinin, bunları gören kişinin iç ve dış sosyal ve psikolojik hallerini de bilmesi ve o kişinin durumlarını takib etmesi lazımdır.

Ayrıca gene çok mühim bir durum ise aynı “Ru’ya-zuhurat” ı on kişi görse hepsinde de o kişilerin sosyal ve psikolojik hallerine göre değişik yorumlar yapılması lazım gelmektedir, çünkü bu saha kalıplar sahası değildir. Bir kalıp her kişiye uymaz.

İşte bu yüzden, gurupların müntesiplerinde, irfani olarak hiçbir gelişme olamamaktadır.

Cenâb-ı Zül Celâl Hz. Cümlemizi bu gibi sakıncalı hallerden muhafaza buyursun.

Ya rabb-i bu kitaplardan meydana gelebilecek manevi hasılayı evvela Peygamber (s.a.v.) Efendimizin ve ehli beyt hazaratının ruhlarına ve bütün irfan ehli büyüklerimize ve ahrete intikal etmiş gönül ehli kardeşlerimizin ruhlarına, ayrıca bu kitaplarda emeği geçen bütün kardeşlerimizin de geçmişlerinin ruhlarına hediye eyledim kabul eyle ya rabb-i.

Bu kitabımızda Ru’ya-Mana-Alemi Tuzak-mekr-hileli zuhuratlardan bazıları yorumları ile aktarılacaktır.

Ru’ya-Mana-Alemi ile ilgili zuhurat kitaplarımız.

————–

(18 -1- Peygamberimizi ru’ya-da görmek)

(26 -2- Bir zuhuratın düşündürdükleri)

(108 -3- Ru’ya- Mana alemi. Terzi Baba ile ilgili zuhuratlar)

(170 -4- Ru’ya- Mana alemi. Terzi Babanın görüldüğü zuhuratlar.)

(171 -5- Ru’ya- Mana alemi. Yoruma açık eğitim, zuhuratları.)

(172 -6- Ru’ya- Mana alemi. Tuzak-mekr hileli zuhuratlar)

————–

Bu kitabımız, (172 -6- Ru’ya- Mana alemi. Tuzak-mekr hileli zuhuratlardan bazıları, yorumları ile aktarılacak olan kitabımızdır.

Cenâb-ı Hakk ru’ya-zuhurat sahasıyla ilgilenen kardeşlerimizin bu kitaplardan azami derece de faydalanma-larını sağlasın inşeallah.

(İz-T.B.)

————–

NOT= Ön söz ve giriş bölümlerini, Ru’ya- Mana alemi zuhuratları, hakkında genel bilgiler verdikleri için ilgili dört kitabında başlarına zaruret icabı faydalı olur düşüncesi ile ilave etmeyi uygun buldum. (İz-T.B.)

————–

pdf

172_6_Ruya-Mana-Alemi-Terzi-Baba-İle-İlgili-Zuhuratlar

Yorum bırakın